Pannon-Safe

Nem tanul a magyar az autóbalesetekből, és ez sokba kerül nekünk

2017. november 06. - WSH

 

Magyarországon évről évre nő az autóbalesetek száma, egy friss kutatásból azonban kiderül, hogy ezekből jó részt semmit sem tanulnak a károsultak. Pedig az autóbalesetek nem csak személyi károkat, hanem komoly gazdasági veszteségeket is okoznak.

 pannon_43.jpg

Magyarország és az autóbalesetek

A 2016-os évben Magyarországon összesen 16 627 közúti közlekedési baleset történ, ebből 4 910 súlyos balesetnek minősült, 565 pedig halálos kimenetellel zárult, derül ki a Központi Statisztikai Hivatal adataiból.

 

Ha ezekhez az adatokhoz hozzávesszük a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) szakembereinek számításait, miszerint a közúti balesetek az európai tagállamok GDP-jének 1-2 százalékát viszik el évente, egyértelműen látszik, hogy az autóbalesetek nem kizárólag személyi és vagyoni károkat okoznak.

 

Ezekhez ráadásul még nincsenek hozzáadva a balesetek miatt létrejövő torlódások, melyek során rengeteg üzemanyagot égetnek a járművek, továbbá az így kiesett idő, melyet produktív munkával, vagy egyéb termelő tevékenységgel tölthetnének a dugóban várakozók.

Ezekből az esetekből ráadásul nem is tanulnak a sofőrök

A fenti adatok már önmagukban elkeserítőek, ha azonban a Generali legfrissebb felmérésének eredményeit is hozzávesszük, rájövünk, hogy a helyzet rosszabb, mint gondoltuk.

 

A  szóban forgó kutatásból kiderül ugyanis, hogy a magyar autóvezetők 45 százalékának volt már balesete (ez a szám a tavalyi évben 39 százalék volt). Ennek ellenére a megkérdezettek 55 százaléka vallotta, hogy olykor gyorshajtást vét, 54 százalékuk pedig bizonyos esetekben nem áll meg a STOP táblánál. A magyar utakon történő balesetek közel 29 százaléka gyorshajtás miatt történik.

 

Kijelenthető tehát, hogy a közúti balesetek nagy része elkerülhető volna, ha a gépjárművezetők nagyobb igyekezetet mutatnának saját hibáik kiküszöbölésére.

Mentsük, ami menthető!

A legoptimálisabb megoldás nyilvánvalóan az lenne, ha a járművezetők fokozott figyelemmel vennének részt a közlekedésben, és tanulnának esetleges hibáikból. Az egyre növekvő baleseti arányok, illetve a szabályok gyakori megszegése azonban nem arra enged következtetni, hogy ez a közeljövőben megtörténne.

 

 

Éppen ezért mindenképpen érdemes megfontolnod, hogy milyen gépjárműbiztosítást veszel igénybe. Szakértők véleménye szerint a KGFB (kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás) nem lesz elegendő, ha komolyabb károkat szenvedsz. Ilyen esetekben a casco-biztosítás ideális megoldás lehet.

 

Hasznos pénzügyi és biztosítási tippekért kövesd továbbra is folyamatosan frissülő blogunkat!

A bejegyzés trackback címe:

https://pannonsafe.blog.hu/api/trackback/id/tr7913196140

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

röf 2017.11.07. 09:37:51

Hogy van ez?
A rendőrség által üzemeltetett kamera-erdő talán nem hozza a beharangozott javulást?
Ejnye.
Kellene még párat telepíteni, úgyis meghozza az árát.
No nem emberéletben, viszont pénzben

Taurusz 2017.11.07. 09:54:57

"A magyar utakon történő balesetek közel 29 százaléka gyorshajtás miatt történik."
A mondat helyesen: A magyar közutakon történő balesetek kevesebb, mint 29%-ra nem tudtak egyéb okot hozni, rámondták, hogy gyorshajtás. Ami ugye lehet relatív is, innen nem tudtunk meg semmit. Köd van, sötét, szembe süt a nap, és még sapka se volt rajta? Gyorshajtás!
" Ilyen esetekben a casco-biztosítás ideális megoldás lehet." Hm... ja. Hány éves korig is kötnek cascót? 12. Mennyi a magyar autópark átlagéletkora? 13.9 Van még kérdés?

arckönyv 2017.11.07. 11:18:12

a magyarok többsége autót sem tanult meg vezetni rendesen, no meg a közlekedés szabályozása sem éppen segíti a közlekedést sok esetben. szerintem már közhely számba megy, de ajánlanék minden autósnak egy hét vezetést Németországban.

cselaxi 2017.11.07. 11:32:29

A gyorshajtásról csak annyi a véleményem, hogy akiknek muszáj (!) gyorsan hajtani (mert megáll a Föld forgása, ha valahová nem érnek oda, vagy ha előbb kellene elindulni valamennyivel) azok a céges bevételből könnyedén kiperkálják a büntiket, ÉS BÜNTETŐPONTOT SEM KAPNAK, mert céges autóhoz az nem jár.
Ha jól emlékszem, már volt törvényjavaslat (vagy valami hasonló), hogy a céges autókra is lehessen büntető pontokat kivetni, de valahol, valahogyan ez megakadt :-)
Kíváncsi lennék rá, ha MINDENKI megkapná a pontocskákat (persze a megkülönböztető jelzést használó stb-stb. nélkül), mennyiben változna az a fránya statisztika...

Éhesló 2017.11.07. 17:47:13

Gondolom ilyen címmel is írnál posztot poszter:

Nem tanul a cigány az autóbalesetekből, és ez sokba kerül nekünk.

Nem tanul a zsidó az autóbalesetekből, és ez sokba kerül nekünk.

Ja, nem.
Ilyet nem írnál.
Remélem valahol kivasalnak hamarost.
süti beállítások módosítása