Az idei év az ötödik, amikor szavazhattunk a biztosítókra: elmondhattuk melyik céggel voltunk leginkább elégedettek
Az „Év biztosítója” című online szavazás az elmúlt egy hónapban zajlott. Az evbiztositoja.hu oldalon keresztül mondhatták el véleményüket az ügyfelek a hazai vagyon-, és kötelező biztosításokat értékesítő biztosítókról. Újdonság volt idén, hogy az „Év Utazási Biztosítója” kategóriában is lehetett szavazni. Közel negyvenezer szavazat érkezett, melyek alapján az ügyfelek hat biztosítót találtak a legjobbnak. Két kategóriában lehetett szavazni: szolgáltatás és kárrendezés. A szolgáltatás kategória a szerződéskötést, ügyintézést, csekkek és kötvények kiküldését jelenti, míg a kárrendezés csak a károk rendezését érintő feladatokat, intézkedéseket minősíti.
Összességében elmondható, hogy javult a biztosítók megítélése
A 2015-ös évhez képest nőtt az ügyfelek elégedettsége a biztosítók szolgáltatásaival kapcsolatban. A szavazás alapján elérhető maximum 10 pontból tavaly átlagosan 8-at, idén pedig már 8,5 pontot kaptak a biztosítók. A javulás megfigyelhető a szolgáltatás és a kárrendezés területén is. Meg kell azonban említeni, hogy idén már nem vett részt a szavazásban a csődbe ment Astra Biztosító, ami szintén javított a szavazás átlageredményén.
Hat biztosító végzett „dobogós” helyen a szavazás szerint
A szavazók szerint első helyen a Signal Biztosító áll, majd kis különbséggel, holtversenyben a második a K&H és a Generali. A harmadik helyezésen a Genertel és az Aegon osztoznak, míg az új kategóriát, azaz „Év Utazás Biztosítója” címet pedig Colonnade Biztosító (korábban QBE Atlasz) nyerte.
A vidéki ügyfelek elégedettebbek, mint a fővárosiak
A szavazatok elemzéséből kiderül, hogy az ország különböző területein élők nem egyformán vélekednek biztosítójukról. A leginkább elégedettek Békés, Tolna és Heves megye lakosai, Budapest pedig csak a 18. helyen áll, vagyis majdnem az utolsó a megyék szerinti elégedettségi rangsorban.
A szavazás eredménye segítheti a döntésben azokat az ügyfeleket, akik kötelező váltás előtt állnak az év végén, mivel az egyes biztosítók szolgáltatásainak minőségéről is tájékozódhatnak.
Forrás:
http://www.biztositasiszemle.hu/cikk/hazaihirek/vallalatihirek/hat_biztosito_az_elen.6002.html