Ha bejön a hideg, érdemes téli gumira váltani, ne az utolsó pillanatra hagyjuk a cserét!
Felmérések szerint egyre elterjedtebb hazánkban a téli gumi használata, ha hidegre fordul az idő, bár sokan még mindig az utolsó pillanatra hagyják a gumicserét. Ha hirtelen köszönt be a fagy, akkor aztán kapkodunk, és előfordulhat, hogy csak több nap múlva kapunk a gumisnál időpontot, így arra kényszerülünk, hogy nyári gumikkal közlekedjünk a csúszós utakon. Hamarosan itt a november, gondoljunk a gumikérdésre már most, hogy ne legyünk bajban, ha beköszönt a tél!
A biztosítók sem fizetnek, ha indokolt esetben nem téli gumit használtunk
Ha megtörténik a baj, azaz balesetet okozunk a csúszós, havas úton, különösen sokba kerülhet, ha nincs téli gumi az autónkon. Előfordulhat, hogy kötelező biztosítás nem téríti meg az okozott kárt, vagy bizonyos részét, ha az autónk műszaki állapota nem felelt meg a KRESZ-ben előírtaknak, és ez okozhatta a balesetet. A műszaki állapot az abroncsok állapotát is jelenti: nem azért fizet a kár okozója, mert nyári gumi volt az autóján, hanem azért, mert az abroncs profil mélysége 2-2,5 milliméter alatti. A Casco biztosítások esetében még világosabb a helyzet: legtöbb esetben a szerződésben le van írva, hogy ha a balesetet befolyásolhatta az, hogy nem az évszaknak és az útviszonyoknak megfelelő gumit használt az autós, akkor a biztosító megtagadhatja a kifizetést.
Sok környező országban már kötelező a téli gumik és a hólánc használata
A szomszéd országokban már sok helyen kötelezővé tették, és büntetik, ha nem az időjárásnak és az útviszonyoknak megfelelő gumival közlekednek. Többek között Ausztriában, Csehországban, Szerbiában, Romániában és Szlovéniában is szabályozzák a téli gumi és a hólánc használatát, illetve büntetéssel sújthatják az autóst, ha nem szerelteti fel. Magyarországon még egyelőre nem vezették be a kötelező téli gumi használatot, ajánlásokat azonban megfogalmaztak a közlekedés biztonságáért felelős szervek, a biztosítók és persze az abroncsgyártók is. Például hét fok alatt már ajánlott a téli gumi használata, és nem csak a latyakos, csúszós úton, hanem hideg, száraz időben is.