Pannon-Safe

Mit gondolnak a magyarok a magán egészségügyről?

2016. október 28. - WSH

A Vienna Life Biztosító online kutatást végzett egészségügy és magán egészségbiztosítás témában a magyar lakosság körében.

A kérdőívekben választ kerestek arra, hogy kihez fordulunk először egészségügyi panaszainkkal, mit gondolunk a magán-egészségügyi ellátásról, és mennyit tudunk az egészségbiztosításokról. A kutatásból kiderült, hogy a magyar emberek egyre kevésbé bíznak az egészségügyben és az orvosokban.

13909493_l.jpg

Sokszor nem tudjuk még azt sem, hogy egy bizonyos egészségügyi problémával melyik orvost, vagy szakrendelőt keressük fel, ám számos esetben nem a háziorvost vagy az ügyeletet kérdezzük meg, hanem inkább magunk kutakodunk – a világhálón, ismerősöktől vagy szakkönyvek segítségével. A válaszadók közel húsz százalékával már előfordult az is, hogy valamilyen panaszával inkább el sem ment orvoshoz, mert nem tartotta megfelelőnek az állami ellátást. Sokan ilyenkor magánorvost választanak, és kevesebben vannak azok, akik még nem kerültek ilyen szituációba. A megkérdezettek válaszaiból kiderül, hogy az egyik legnagyobb problémánk az állami egészségügyi rendszerrel a várakozási idő. Pontosabban annak irreális hosszúsága. Legtöbben, akik a magán orvosi ellátást választják, a hosszú várakozást szeretnék elkerülni.

Nem mindenki engedheti meg magának, hogy fizessen az orvosi ellátásért

A diagnosztikai vizsgálatok gyorsabb elvégzéséért a válaszolók alig több, mint harminc százaléka tudna nagyobb összeget fizetni. A többség sajnos nem tud külön fizetni azért, hogy ne kelljen hónapokig várnia például egy CT, MR, vagy más diagnosztikai vizsgálatra. De vizsgáljuk meg alaposabban ezt a kérdést: az állami ellátásban is a legtöbb esetben fizetünk hálapénzt az orvosnak, amiért viszont nem is tudjuk biztosan, hogy milyen ellátást kapunk majd.

A költségek fedezésére megoldás lehet az egészségbiztosítás kötése

A kutatásból kiderül, hogy sokan még nem is gondoltak rá, hogy az egészségbiztosítás kötésével milyen előnyökhöz juthatnak. Még kevesebben vannak tisztában azzal, hogy már havi néhány ezer forintért elérhető olyan biztosítás, mely fedezi az orvosi call center, a járó beteg ellátás és a diagnosztikai vizsgálatok díját is. Sőt, mindez már akár a cafeteria rendszerben is elérhető! Az online kutatásból fény derül arra is, hogy a magyar munkáltatók közül jelenleg még kevesen kínálnak egészségbiztosítást a cafeteria rendszeren belül, pedig igény lenne rá: a megkérdezettek több, mint negyven százaléka válaszolta, hogy választana egészségbiztosítási szolgáltatást a cafeteriából, ha lehetne.

A bejegyzés trackback címe:

https://pannonsafe.blog.hu/api/trackback/id/tr4711834837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása