Újhullám: a biztosítók szerep változására van ma szükség

2016. december 02. - WSH

Klímaváltozás, környezeti károk, katasztrófák-számos tennivalók akad a jelenben és a jövőre nézve, így várható lesz, hogy a biztosítók szerepe, tevékenységi köre is megújul, átfogóan változik európai szinten. Szűkebb értelemben ez csak az adott szektorokat, ám tágabban értelmezve a jövőnket is befolyásolhatja!

18381198_l.jpg

Tovább

A felnőtté válás nem a kortól, hanem az anyagi önállóságtól kezdődik

Mikortól érezzük magunkat felnőttnek? A Groupama biztosító kutatásából kiderül, hogy az első fizetés komoly mérföldkő a fiatal lakosság „felnőtt lettem!” – érzetében. Noha a családalapítás ideje kitolódott mára, a jelentős, felnőttkorhoz köthető életesemények időpontja nem sokat változott, ahogyan a nyugdíjassá válásé sem…

 47284407_l.jpg

Tovább

Milyen változások várhatóak az életbiztosításokban 2017. januártól?

Érdemes már most tájékozódni a várható pénzügyi változásokról, melyek a jövő évtől pozitívnak ígérkeznek. Az etikus életbiztosítási koncepció hatására a vegyes életbiztosításoknál megszűnnek majd a rejtett költségek, előtérbe kerülnek a digitális eszközök, azonban a bónuszokat illetően azonban igencsak megoszlanak a vélemények. De nézzük meg kicsit bővebben…

39298502_l.jpg

 

Tovább

Kell-e kötni biztosítást családi ház építésekor?

Idén ősztől lépett életbe az építési törvény új módosítása

A szeptemberi törvénymódosítás szerint van lehetőség arra, hogy rendelettel kötelezzék a tervezőket és a kivitelezőket felelősségbiztosítás megkötésére a 300 négyzetméter alatti, egyszerű bejelentéssel érintett családi házak építése esetén. Rendelet azonban még nem készült, így jogosan merülnek a fel a kérdések: mikor és milyen következményekkel fog járni ez az építkezést tervezők számára? 2016 év eleje ót a 300 négyzetméter alatti családi házak építéséhez nem szükséges az építési engedély. Így azonban nő a tervezők és a kivitelezők felelőssége, mert az építési hatóságok már nem ellenőrzik a terveket. A rendelet megalkotása a törvénymódosítás szerint nem kötelező, hanem lehetőség, tehát nem tudható biztosan, hogy mikor készül majd el.49516275_l.jpg

Tovább

Amit minden autósnak illik tudni a kötelezőről

A biztosítók tarifáinak meghirdetését, és azok alkalmazását az MNB folyamatosan felügyelet alatt tartja.

November elején kezdődött az új kampány a kötelező gépjármű felelősségbiztosítások piacán. Idén 4,8 millió kgfb szerződés volt érvényben, azonban ezekből már csak kevesebb, mint a felének (1,9 millió) esik a fordulópontja az év végére. Az új szabályozás kimondja, hogy a biztosítók nem kínálhatnak új ügyfeleiknek kedvezőbb díjakat. Ezért már nincs értelme év végén a szerződéseket felmondani és újrakötni. Kivétel ez alól, ha az adott biztosító a törvénymódosítást követően még nem hirdetett meg új díjakat, és az érvényben lévő tarifáknak még része az új szerződők díjkedvezménye.42314711_l.jpg

Tovább

Mire figyeljünk oda a kárbejelentő kitöltésekor?

Kiderült, hogy a hazai autósok fele nem tudja megfelelően kitölteni a kárbejelentőt.

Sajnos a legrutinosabb vezetőkkel is előfordulhat, hogy közúti baleset részesévé válnak. Az autósok harmada – saját bevallása szerint - már legalább egyszer volt ilyen helyzetben. Mégis, kifejezetten magas azoknak a száma, akik nem tudják helyesen kitölteni a kárbejelentő nyomtatványt – derült ki a Generali által végzett kutatásból. A megkérdezetteknek több mint a fele azt válaszolta, hogy tudja, hogyan kell kitölteni a kárbejelentőt, mégis csak 16 százalékuk válaszolt helyesen arra a kérdésre, hogy kiknek kell aláírni a bejelentő lapot.39556996_l.jpg

Tovább

Az „Év Biztosítója” szavazás eredményei

Az idei év az ötödik, amikor szavazhattunk a biztosítókra: elmondhattuk melyik céggel voltunk leginkább elégedettek

Az „Év biztosítója” című online szavazás az elmúlt egy hónapban zajlott. Az evbiztositoja.hu oldalon keresztül mondhatták el véleményüket az ügyfelek a hazai vagyon-, és kötelező biztosításokat értékesítő biztosítókról. Újdonság volt idén, hogy az „Év Utazási Biztosítója” kategóriában is lehetett szavazni. Közel negyvenezer szavazat érkezett, melyek alapján az ügyfelek hat biztosítót találtak a legjobbnak. Két kategóriában lehetett szavazni: szolgáltatás és kárrendezés. A szolgáltatás kategória a szerződéskötést, ügyintézést, csekkek és kötvények kiküldését jelenti, míg a kárrendezés csak a károk rendezését érintő feladatokat, intézkedéseket minősíti.46904467_l.jpg

Tovább

Kötelező biztosítás 2017: meghirdették az új díjakat

Megvannak a kötelező gépjármű biztosítás új tarifái

Az első kalkulációk szerint előreláthatólag 10-12 százalékos díjemelkedés várható a kötelező biztosítások piacán. Szerdán indult az év végi kampány, melyben három biztosító nem hirdetett új tarifákat: a K&H, a Posta és a KÖBE. Az érintett autósok száma is évről-évre csökken, mert 2010. január elseje óta nem a naptári kezdőnap számít évfordulónak, hanem a gépjármű vásárlás időpontja. Ráadásul az idén lépett életbe az új szabály, mely kimondja, hogy a biztosítók nem kínálhatnak kedvezőbb díjakat új ügyfeleik számára. Az elemzések szerint átlagosan néhány ezer forintos áremelkedésre számíthatnak az autósok az idei kampányban. Ám aki szemfüles, és kihasználja a biztosítók között kialakult versenyhelyzetet, akár kedvezőbb szerződést is köthet.46397656_l.jpg

Tovább

Mit gondolnak a magyarok a magán egészségügyről?

A Vienna Life Biztosító online kutatást végzett egészségügy és magán egészségbiztosítás témában a magyar lakosság körében.

A kérdőívekben választ kerestek arra, hogy kihez fordulunk először egészségügyi panaszainkkal, mit gondolunk a magán-egészségügyi ellátásról, és mennyit tudunk az egészségbiztosításokról. A kutatásból kiderült, hogy a magyar emberek egyre kevésbé bíznak az egészségügyben és az orvosokban.

13909493_l.jpg

Sokszor nem tudjuk még azt sem, hogy egy bizonyos egészségügyi problémával melyik orvost, vagy szakrendelőt keressük fel, ám számos esetben nem a háziorvost vagy az ügyeletet kérdezzük meg, hanem inkább magunk kutakodunk – a világhálón, ismerősöktől vagy szakkönyvek segítségével. A válaszadók közel húsz százalékával már előfordult az is, hogy valamilyen panaszával inkább el sem ment orvoshoz, mert nem tartotta megfelelőnek az állami ellátást. Sokan ilyenkor magánorvost választanak, és kevesebben vannak azok, akik még nem kerültek ilyen szituációba. A megkérdezettek válaszaiból kiderül, hogy az egyik legnagyobb problémánk az állami egészségügyi rendszerrel a várakozási idő. Pontosabban annak irreális hosszúsága. Legtöbben, akik a magán orvosi ellátást választják, a hosszú várakozást szeretnék elkerülni.

Nem mindenki engedheti meg magának, hogy fizessen az orvosi ellátásért

A diagnosztikai vizsgálatok gyorsabb elvégzéséért a válaszolók alig több, mint harminc százaléka tudna nagyobb összeget fizetni. A többség sajnos nem tud külön fizetni azért, hogy ne kelljen hónapokig várnia például egy CT, MR, vagy más diagnosztikai vizsgálatra. De vizsgáljuk meg alaposabban ezt a kérdést: az állami ellátásban is a legtöbb esetben fizetünk hálapénzt az orvosnak, amiért viszont nem is tudjuk biztosan, hogy milyen ellátást kapunk majd.

A költségek fedezésére megoldás lehet az egészségbiztosítás kötése

A kutatásból kiderül, hogy sokan még nem is gondoltak rá, hogy az egészségbiztosítás kötésével milyen előnyökhöz juthatnak. Még kevesebben vannak tisztában azzal, hogy már havi néhány ezer forintért elérhető olyan biztosítás, mely fedezi az orvosi call center, a járó beteg ellátás és a diagnosztikai vizsgálatok díját is. Sőt, mindez már akár a cafeteria rendszerben is elérhető! Az online kutatásból fény derül arra is, hogy a magyar munkáltatók közül jelenleg még kevesen kínálnak egészségbiztosítást a cafeteria rendszeren belül, pedig igény lenne rá: a megkérdezettek több, mint negyven százaléka válaszolta, hogy választana egészségbiztosítási szolgáltatást a cafeteriából, ha lehetne.