Pannon-Safe

Mit hoz a jövő a biztosító cégek számára?

2017. április 24. - WSH

Ma már online intézhetjük banki ügyeinket és bevásárlásainkat is. Telefonos applikáció segítségével rendelhetünk taxit is, így felmerülhet bennünk a kérdés, hogy milyen hatással van a digitalizáció a biztosítások piacára?

 43359010_l.jpg

A biztosítási cégek kihívásai

A digitális forradalom megváltoztatta annak a módját, ahogyan a vállalatok az ügyfelekkel kommunikálnak, kreálva egy olyan közeget, ahol az értékesítés, információ és a technológia hármasának együtt kell működnie. A kereskedelmi és ipari óriások körében jelentős előrelépés történt a digitális platformok nyújtotta lehetőségek alkalmazásában, emelve ezzel a felhasználói élményt és közelebb hozva a keresletet a kínálathoz.

Ahogy a mobilok és szociális hálózatok népszerűsége egyre növekszik, úgy egyre több ember tájékozódik és vásárol az interneten keresztül. Így mára már alapvetővé vált, hogy a különböző biztosítási cégek szolgáltatásai online felületeken is megjelenjenek. Ennek ellenére a tapasztalat azt mutatja, hogy az egyes szolgáltatók számára kihívást jelenthet a könnyen átlátható, felhasználóbarát felületek kialakítása.

Az ügyfelek elvárják, hogy ugyanazt az innovatív, gyors és élményszerű tapasztalatot kapják meg az online biztosítójuktól, mint amit már megszokhattak a különböző közösségi oldalak, mobilos applikációk és keresőmotorok felületein keresztül. Az online fejlesztések által a biztosító cégek képesek lehetnek több embert elérni, szolgáltatásaik sokkal áttekinthetőbbé válhatnak és az ügyfélkezelési idő is jelentősen lecsökkenhet.

 

Milyen elvárásokkal kell számolniuk a jövőben a biztosítóknak?

Az elkövetkezendő években a biztosító cégek minden bizonnyal igyekeznek a modern technológia segítségével, minél egyszerűbben intézhetővé, és elérhetővé tenni a biztosítási csomagjaikat. Már napjainkban is köthetünk szerződést online, amihez csak egy digitális aláírásra van szükségünk. Az interneten való megjelenés persze nem azt jelenti, hogy ezáltal lehetetlenné válik személyre szabott megoldásokat nyújtani. Épp ellenkezőleg, a szolgáltatások közötti áttekinthetőséget teszi lehetővé.

Kérdőívek és felmérések segítségével meghatározhatóvá válhatnak a vásárlói igények, chatbotokon keresztül pedig ügyfélszolgálat adhat választ a felmerülő kérdésekre. Az internetes térhódítással azok a fiatalok is elérhetővé válhatnak, akik eddig azért nem foglalkoztak biztosítással, mert számukra túl konzervatív volt ez a szektor.

Így elmondhatjuk, hogy a digitalizáció a szolgáltatók és az ügyfelek javát egyaránt szolgálja, hiszen segítségével, sokkal átláthatóbb, gyorsabb és egyszerűbb rendszerek létrehozására van lehetőség.

A bejegyzés trackback címe:

https://pannonsafe.blog.hu/api/trackback/id/tr6912436353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása